کمپین خودجوش دانشجویان ایرانی برای همکاری داوطلبانه با سازمان انرژی اتمی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگارش در تاریخ جمعه 89/12/20 توسط مهدی مقدم

بسمه تعالی

سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی

دلایل تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت اخلاق

امام خامنه ای:هرگونه هتک حرمت و رفتارهای غیر اخلاقی و توهین آمیز، "خلاف شرع، مخالف عقل سیاسی و ضربه به جمهوری اسلامی است و خداوند را خشمگین می سازد.

آقا دیروز طی بیاناتی در جمع خبرگان اهانت و هتک حرمت را خلاف شرع،اخلاق و عقل سیاسی بر شمرده و آن را به طور قاطع نفی نمودند. اما واقعا دلیل تاکید آقا چه می توانست باشد، با اینکه:

اولا نه دشمنان ما با رعایت اخلاق سر عقل می آیند و به ما و اهدافمان احترام می گذارند و ثانیا همین دشمنان و مخالفین و معاندین قطعا و حتما از این فرمایش آقا سو استفاده می کنند و گستاخ تر می شوند و ثالثا اینکه بسیاری از خواص بی خاصیت و بی بصیرت(الفاظی که سابقا درباره خیلی ها به کار می رفت) در حاشیه امنی و در پر قویی آسوده می لمند.

اما پس چرا آقا اینقدر تکیه داشتند روی این رعایت اخلاق:

خود آقا طی همان فرمایش، دو دلیل برای این تاکید بیان کردند. (1- فضا را آشفته میکند و اعصاب آرام جامعه را به هم میریزد 2-خداى متعال را هم از ما خشمگین میکند)

اما چند دلیل دیگر می شود از روحیات و منش آقا استنباط کرد که به نظرم باید توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.چون  مشی آقا آن نیست که آنها را به صراحت بگوید ولی به راحتی می شود نشانه های آن را در همین فرمایش و بیانات دیگر پیدا کرد:

1 -آقا علاوه بر اینکه خودشان عمیقا به این مبنا که «هدف وسیله را توجیه نمی کند»، پایبندند؛ رعایت این اصل را از ما نیز خیلی مصرانه پیگیری می کنند.یعنی اگر حتی ظلم و ستم و فحاشی و به طور کلی بی اخلاقی(به عنوان یک میانبر) بتواند ما را به هدفمان برساند.ما از آن اجتناب می کنیم. کاری که امیرالمومنین(ع) بارها و بارها از آن اجتناب ورزید و همان کاری که جناب مسلم در خانه هانی بن عروه از آن سرباز زد.

2- آقا رشد حقیقی و کمال انسانی را در رعایت تقوا می دانند،یعنی آنکه یک کار یا درست است و یا غلط. اگر غلط است، پس هیچ کس نباید انجام دهد، و هر گونه تخطی و انحراف از صراط مستقیم اخلاق و تقوا با هر بهانه ای، به هر شکلی و با هر شدتی مذموم و مترود است.چرا که به «رشد» فرد تخطی کننده آسیب می زند(هر چند که این بی اخلاقی حسب ظاهر-برای جامعه مفید باشد.)

3-شایداز مهم ترین دلایل فرمایش معظم له این باشد که «ما»، یعنی کسانی که تهمت و ظلم و فحاشی و... را ابزاری درست در تحقق اهداف انقلابیمان می دانیم.اعتقاد راسخی به وعده الهی نداریم.اما آقا عمیقا و حقیقتا به آن وعده ها معتقد و مومن است.یعنی اینکه اگر ما تقوا و اخلاق را رعایت کنیم.خدا فرقان و راه هدایت را به ما نشان داده از جایی که نمی دانیم کمک مان خواهد کرد و پیروزی را نصیب ما خواهد نمود 

 


دوستانی که به این مطلب را لینک کرده اند:

سایت امام خامنه ای( در بخش وبلاگستان)

24 تیر 

مطالب مرتبط:

وبلاگ / بینش من: خلاف شرع، اخلاق و عقل سیاسی!

وبلاگ/طعم عسل:دومین هشدار رهبر انقلاب به ما وبلاگ نویسان

وبلاگ / آذرباد: هشداری برای ما وبلاگ‌نویسان

وبلاگ / آهستان: اتمام حجت رهبر انقلاب با دوستان غافل


درباره وبلاگ

و ما پیش خواهیم تاخت تا در تمام جهان صلای اذان علوی را طنین انداز کنیم، تا پرچم عزت و عدالت را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآوریم؛ خواهیم تاخت تا افق،  و فتح بلند ترین قله های کرامت و سعادت و در این راه،  از هیچ نخواهیم هراسید که به فرموده ماه:

«ما لنا الّا احدى الحسنیین»؛ یکى از دو بهترین در انتظار ماست؛ یا در این راه کشته میشویم، که این بهترین است؛ یا دشمن را از سر راه برمیداریم و به مقصود میرسیم، که این هم بهترین است.»

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
امکانات جانبی

کلیپ انقلابی بودن از بیانات امام خامنه ای


پیوند ها
وصیت نامه شهدا
قالب وبلاگ